23 Eylül 2013 Pazartesi

KAZOVA DİRENİŞ GÜNLÜĞÜ

19 (Eylül Perşembe)

Bu gün günümüz eylemlerle geçecek. Gün boyu ziyaretçilerimiz geldi. Onlarla öğlene kadar sohbet edip çaylarımızı içtikten sonra saat 15.00’da patronumuzun kızı Gaye Somuncu’nun bizler hakkında savcılığa şikâyette bulunmasıyla ilgili çalıştığı Çalık Holding önünde basın açıklaması yapmak üzere yola çıktık. Eylemimiz güzel geçti. Basın oradaydı. Röportaj yaptılar bizlerle.

Eylemden sonra çadırımıza geri döndük. Bir sonraki eylemimiz Mecidiyeköy’de olacak. Taşıyacağımız dövizleri hazırladık. Biraz dinlenip yemek yedikten sonra 18.00’da yola çıktık.

Saat 18. 30’da daha dövizlerimizi açar açmaz Metrobüs girişinde, sivil ve çevik kuvvet polisleri tarafından kalkanlarla önümüz kesildi. Halkımız bizlerden önce ‘’ayıp ya hakkını arayan işçilerin bile önün kalkanlarla kesiliyor’’ diyerek tepki gösterdi. Gerekçe; Taksim’e çağrıların olduğu ve güvenlik vs… sıralamaya başladılar. Bizlerde, ‘’Sadaka Değil Hakkımızı İstiyoruz, Hakkımızı Ümit Somuncu’ya Yedirmeyiz, Direne Direne Kazanacağız’’ sloganlarıyla bildirilerimizi dağıtarak, Şişli Camisi’ne kadar yürüdük. El ele tutarak, zincir oluşturup yaptığımız bu eylem çok iyi bir eylem oldu. Kimisi desteklerini belirten sözlerle el salladı, kimisi alkışladı. Caminin önünde basın açıklaması yaptık. Bu arada basının da eylemimize yoğun ilgisi vardı. Attığımız sloganlarla eylemimizi bitirerek çadırımıza geri döndük.

Geldiğimizde çadır kalabalıktı. Çay da hazırdı. Geç saatlere kadar da kalabalık sürdü. Sonrasında gececi arkadaşlarımız evlerine gitmek üzere ayrıldı. Bir günümüz böyle geçti.

(20 Eylül Cuma)

Direnişimizin sesi her geçen gün daha fazla kişiye ulaşıyor. Bugün ziyaretçilerimiz hiç eksik olmadı yine. Sanırız bundan sonrada hiç kesilmez. Bu arada o kadar çok mail ve dayanışma telefonu geliyor ki,  bazen bir sonraki güne sarkıyor cevap vermemiz. Sizlerle mail yoluyla duygularını paylaşan bir arkadaşımızın yazdıklarını aktarmak istiyoruz. İstiyoruz, çünkü; Sadece şiirsel oluşu nedeniyle değil. Sendikaların bile sürecin çok gerisinde kaldığı bir dönemde, bu halktan ‘’adam olmaz, işçiler eski işçi değil’’ vs… bahanelerinin arkasına sığınarak kendi korkaklıklarını ve sınırlarını aşamayanların duymasını ve ders almasını istiyoruz. Uzatmadan sözü arkadaşımıza bırakalım;

‘’Merhaba güzel insanlar.

Sizden kaldı mı diye düşünürken, hiç olmadık anlarda karşılaşıyor insan mücadele eden böyle özel insanlarla.

Ne güzel bir direniş biçiminiz var sizin öyle. Kendin üret, kendine çalış, emeğim benim. Ona biçilecek değeri verecek de benim demişsiniz size mubahtır. Helali hoştur. Bir gece yarısı, Haziran gecesi sizi görmüştüm ilk çadırınızda. Ne görkemliydiniz, ne yürekli. Size kanım kaynadı. Başımla selamladım aldınız selamımı. Oracıkta sanki geçenlerin selamını beklediniz, ertesi gün size yanaşıp konuşmalarını, bir ertesi gün dayanışmasını paylaşmasını belki beklediniz. Kim bilir neler yaptılar hakkınız olanı almanız uğrunda sizlere. Ne tehditler, nasıl şiddetler. Ama yılmadınız. Nasıl güçlüsünüz anlatamam. Nasıl umut vericisiniz, nasıl güzel ders verirsiniz insan olamayana. Nasıl güzelsiniz, nasıl enerji yüklediniz bana akşam akşam aldığım bu haberle. Direniş yönteminiz paha biçilemez!! Çok mutluyum sizin gibilerle aynı şehrin bu pis de olsa azıcık aralıktan var ettiğimiz temiz teneffüsünü solumak için çabalayan onurlu insanlarıyla bir arada yaşadığım için. Nasıl şanslıyım anlatamam. Ümit vaat ediyorsunuz insanlığa. Hepinizin günlerce süren bu değerli emeğine o birleştirdiğiniz güzel yüreklerine sağlık.  Var olun içimi sevinçle doldurdunuz:)

En kısa zamanda gelip sizlerle tanışmak ve o nimet ellerinizden çıkan kazaktan alabilmek ümidiyle içinizde var ettiğiniz o sıcacık sevgiyle kalın.’’

(21 Eylül Cumartesi)

Sabah erkenden kalkıp kahvaltımızı yaptık. Bugün gündüz gelecek arkadaşlarımız biraz geç gelecekler. Çünkü kamyonla ip getirecekler. Onları beklerken ziyaretçilerimiz sabah itibariyle gelmeye başladı. İçeride kazaklara bakarak, seçip aldılar. Bugün de maillerimiz yoğun. İl dışından hatta yurt dışından destekler, tebrikler almaya devam ediyoruz. Öğlene doğru iki kamyon ip ve biraz kazak geldi. İçeri taşıdık.

Öğleden sonra HDK Şişli örgütü ziyaretimize geldi. Çaylarımızı yudumlarken, direniş hakkında sohbet ettik. Fabrikayı gezdirdik. Bugün akşama kadar gelenimiz eksik olmadı. Satışlarımızda bugün iyiydi. Ancak bizi asıl mutlu eden bu direnişin bu kadar sahiplenilmesi.